Нова туристична локація в столиці української кераміки поєднала давні гончарські традиції із сучасною монументальною скульптурою, яка переосмислює творчий спадок майстра.

Меморіальний музей-садибу гончаря Василя Омеляненка офіційно відкрили в селищі Опішня на Полтавщині до 100-річчя з дня народження майстра. Про це повідомляє інформаційна служба Національного музею-заповідника українського гончарства на офіційній сторінці у Facebook.

"Василь Омеляненко – не просто майстер чи виконавець традицій. Він той, хто їх відчував, переосмислював, зберігав і водночас творив нові форми. Його леви, коні, казкові птахи, вази, глечики й дитячі іграшки – це не просто предмети побуту або музейні експонати. Це закодовані образи народної культури, що вбирають у себе поезію землі, усмішку казки, філософію праці", – кажуть у заповіднику.

Тут усе говорить про нього: хата, подвір’я, дерева, простір. До того ж цей простір доповнено сучасними монументальними скульптурами, створеними під час останньої "Кераморезиденції".

"Кожна з п’яти скульптур стала відповіддю мистця на питання: ким для нас сьогодні є Василь Омеляненко? Кого ми в ньому бачимо – учителя, мистця, символ чи джерело натхнення? І в кожному творі своя відповідь: Інна Гуржій звернулась до світу фантастичних істот, Катерина Власова – до спогадів дитинства й дотику, Анатолій Шкурпела – до багатоярусної символіки родоводу і традицій, Андрій Ільїнський переосмислив сам гончарний круг, як метафору життя, а В’ячеслав Одарченко вибудував вертикаль композиції, як образ творчого шляху самого Василя Омеляненка", – розповідає інформаційна служба.

Зазначається, що таким чином подвір’я гончаря перетворилось на своєрідну відкриту галерею, "де традиція і сучасність говорять однією мовою – мовою глини".

Фото: facebook.com/MuseumOfPotteryInOpishnya

Меморіальний музей-садибу гончаря Василя Омеляненка офіційно відкрили в селищі Опішня на Полтавщині до 100-річчя з дня народження майстра. Про це повідомляє інформаційна служба Національного музею-заповідника українського гончарства на офіційній сторінці у Facebook.

"Василь Омеляненко – не просто майстер чи виконавець традицій. Він той, хто їх відчував, переосмислював, зберігав і водночас творив нові форми. Його леви, коні, казкові птахи, вази, глечики й дитячі іграшки – це не просто предмети побуту або музейні експонати. Це закодовані образи народної культури, що вбирають у себе поезію землі, усмішку казки, філософію праці", – кажуть у заповіднику.

Тут усе говорить про нього: хата, подвір’я, дерева, простір. До того ж цей простір доповнено сучасними монументальними скульптурами, створеними під час останньої "Кераморезиденції".

"Кожна з п’яти скульптур стала відповіддю мистця на питання: ким для нас сьогодні є Василь Омеляненко? Кого ми в ньому бачимо – учителя, мистця, символ чи джерело натхнення? І в кожному творі своя відповідь: Інна Гуржій звернулась до світу фантастичних істот, Катерина Власова – до спогадів дитинства й дотику, Анатолій Шкурпела – до багатоярусної символіки родоводу і традицій, Андрій Ільїнський переосмислив сам гончарний круг, як метафору життя, а В’ячеслав Одарченко вибудував вертикаль композиції, як образ творчого шляху самого Василя Омеляненка", – розповідає інформаційна служба.

Зазначається, що таким чином подвір’я гончаря перетворилось на своєрідну відкриту галерею, "де традиція і сучасність говорять однією мовою – мовою глини".

Фото: facebook.com/MuseumOfPotteryInOpishnya