Експозиція сакрального мистецтва у новому музейному залі унаочнює традицію глорифікації та увічнення особи у західній і східній традиціях.

Нову експозицію "Персона, меморіум, сакрум у мистецтві XVІ–ХІХ століть" відкрили у відреставрованій каплиці святої Анни на території Музею-заповідника "Олеський замок". Про це повідомляє адміністрація Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького на офіційній сторінці у Facebook.

"Це невелике експозиційне приміщення, але ця зала є важливим доповненням музею та розповідає багато таємниць увіковічнення пам’яті в образотворчому і декоративно-ужитковому мистецтві", – зазначив директор Львівської національної галереї Тарас Возняк у коментарі "Укрінформу".

Створення каплиці в Олеському замку датується 1441 роком, коли власником твердині був Ян із Сенна, нащадків якого іменували Олеськими. Впродовж століть церква в замку зазнавала значних змін та реставрації, занепадала, а згодом знову збагачувалася. Очевидці тих часів зазначали, що вівтар був покритий листовим золотом, підлога – з мармуру і каменю, а стіни – декоровані фресками.

Після відновлення замку та створення музею, каплиця була закрита для відвідувачів. Зараз тут зробили ремонт і відкрили нову експозицію "Персона, меморіум, сакрум у мистецтві XVІ–ХІХ століть".

"Музейні пам’ятки в сакральному просторі замкової каплиці святої Анни візуалізують еволюцію уявлень про особу та розкривають образно-пластичні й стилістичні особливості увічнення пам’яті про неї в образотворчому і декоративно-ужитковому мистецтві", – розповіли в адміністрації.

Окрасою каплиці є парний нагробок ХVІ століття Анни Сенявської та її маленького сина, який виконав у стилі Відродження Герман ван Гутте. Біля неї, на стінах – натрунні портрети, які були невід’ємною складовою поховальних процесів у часи Речі Посполитої.

"Родзинкою" залу став вмонтований у стіну резервуар для святої води у формі мушлі з картушем у вигляді голови бика.

"Це свого роду, унікальний церковний "апарат". Його функція полягає в тому, що перед літургією та освяченням вина та хлібу, які перетворюються в кров та тіло Христа, для причастя, священник омиває руки. Він вирізьблений з дерева та датується XVIII століттям, привезений із костелу в Білому Камені. В ті часи це село належало князівському роду Вишневецьких, тому голова бика – це елемент родової геральдики. Наші реставратори працювали понад півроку над відновленням цього експонату, і зараз ми пишаємося, що все вдалося", – зазначив завідувач відділу "Музей-заповідник "Олеський замок" Борис Шенгера.

Опісля відкриття каплиці святой Анни для журналістів та присутніх провели екскурсію оновленими експозиційними залами замку.

Фото: facebook.com/lvivartgallery

Нову експозицію "Персона, меморіум, сакрум у мистецтві XVІ–ХІХ століть" відкрили у відреставрованій каплиці святої Анни на території Музею-заповідника "Олеський замок". Про це повідомляє адміністрація Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького на офіційній сторінці у Facebook.

"Це невелике експозиційне приміщення, але ця зала є важливим доповненням музею та розповідає багато таємниць увіковічнення пам’яті в образотворчому і декоративно-ужитковому мистецтві", – зазначив директор Львівської національної галереї Тарас Возняк у коментарі "Укрінформу".

Створення каплиці в Олеському замку датується 1441 роком, коли власником твердині був Ян із Сенна, нащадків якого іменували Олеськими. Впродовж століть церква в замку зазнавала значних змін та реставрації, занепадала, а згодом знову збагачувалася. Очевидці тих часів зазначали, що вівтар був покритий листовим золотом, підлога – з мармуру і каменю, а стіни – декоровані фресками.

Після відновлення замку та створення музею, каплиця була закрита для відвідувачів. Зараз тут зробили ремонт і відкрили нову експозицію "Персона, меморіум, сакрум у мистецтві XVІ–ХІХ століть".

"Музейні пам’ятки в сакральному просторі замкової каплиці святої Анни візуалізують еволюцію уявлень про особу та розкривають образно-пластичні й стилістичні особливості увічнення пам’яті про неї в образотворчому і декоративно-ужитковому мистецтві", – розповіли в адміністрації.

Окрасою каплиці є парний нагробок ХVІ століття Анни Сенявської та її маленького сина, який виконав у стилі Відродження Герман ван Гутте. Біля неї, на стінах – натрунні портрети, які були невід’ємною складовою поховальних процесів у часи Речі Посполитої.

"Родзинкою" залу став вмонтований у стіну резервуар для святої води у формі мушлі з картушем у вигляді голови бика.

"Це свого роду, унікальний церковний "апарат". Його функція полягає в тому, що перед літургією та освяченням вина та хлібу, які перетворюються в кров та тіло Христа, для причастя, священник омиває руки. Він вирізьблений з дерева та датується XVIII століттям, привезений із костелу в Білому Камені. В ті часи це село належало князівському роду Вишневецьких, тому голова бика – це елемент родової геральдики. Наші реставратори працювали понад півроку над відновленням цього експонату, і зараз ми пишаємося, що все вдалося", – зазначив завідувач відділу "Музей-заповідник "Олеський замок" Борис Шенгера.

Опісля відкриття каплиці святой Анни для журналістів та присутніх провели екскурсію оновленими експозиційними залами замку.

Фото: facebook.com/lvivartgallery